čtvrtek 19. června 2008

Natáh jsem sadu nových strun


Natáh jsem sadu nových strun
Made in Hungary
na svoji starou kytaru
z prasátka vybral pár korun
naleštil radary
a učesal se postaru
Jirkovi zavolal jsem zda má čas
a on mi slíbil
určitě přijedu
dejme si sraz v šest U koliby
do klopy rekrutské košile
jsem vetkl kvítka svlačce
život perpetuum mobile
točí se jako Dvanáct na houpačce

Na trati Těšín Přerov Kolín Praha Plzeň
na trati kterou zpaměti znám
bez platné jízdenky a jedním vrzem
s kytarou a sám
na trati plné výkopů
vracejí se prošlé scénky
ty copaté i ty bez copů
ty s myšlenkou i bez myšlenky

V Přerově vlak se přepřahá
za okny mrholí
je to pár let co jsem tu hrál
schází mi dávná odvaha
porvat se s kýmkoli
co se však týče chuti tu mám dál
v kupé tři kluci patnáct šestnáct let
na kytaru hrají
že až mě zítra ráno v pět
šíleně u toho hulákají
je mi jako bych byl u cíle
myslel jsem za rok a přišlo to už dneska
život je perpetuum mobile
kulatá černá LP deska

Na trati Těšín Přerov Kolín Praha Plzeň ...

Kdybych měl talent na rozum
kdybych se nemýlil
žít žilo by se snadněji
jdu podél řeky k přívozům
brody se ztratily
já neztrácím však naději
jestliže nedojedu čert to vem
abych se styděl
přichází revizor
jo takových jsem v životě už viděl
a hoši hulákají zběsile
že když nás brali za vojáky
život je perpetuum mobile

a jede stejně rychle jak ty vlaky

Na trati Těšín Přerov Kolín Praha Plzeň ...

Jarek Nohavica

Žádné komentáře: