pátek 5. března 2010

Telegraph road

Jedenkrát dávno šel pustinou muž, 
a na správným místě tam vykácel buš. 
Z klád postavil dům, že měl sílu jak býk, 
rozoral zem jako válečník. 

Jenže za ním jdou další a ti umí víc, 
vázaný krovy, zdi z vepřovic. 
A do zlatech polí a bučení krav, 
po ňáký době zní telegraf. 

A už je tu kostel a konečně most, 
a železná ruda a zločinnost. 
A okresní město má okresní soud 
a ta stará trať – jméno Telegraph road. 

Těžký dům v čase teď znova a znova, 
skončila válka a chystá se nová. 
A rozmoklou stezkou co prošel ten skaut, 
v deseti proudech jdou provazy aut, 
jak drává řeka. 

Rádio hlásí že v noci byl mráz, 
lidi jdou z práce a nemají čas. 
Jenže vlak domů má velký zpoždění. 

Už nemůžu dělat co kdybych kdy chtěl, 
Třeba v pralesích kácet - to bohužel. 
Můžu jen sklízet co zasel sem sám. 
A zaplatit všechno co komu kde mám. 

Ti šeravý ptáci na drátech z mědi, 
O tomhle tom kódu už ledacos vědí. 
Ti můžou letět a zapomenout, 
Na celej řád týhle Telegraph road. 

Že bývaly časy, kdy bylo to zlý, 
My spali jsme v dešti a promrzlý. 
Teď když mi říkáš: Tak vem si co chceš. 
Moc dobře cítím že už je to lež. 

Tak důvěřuj ve mně, dej kočímu bič, 
Já vezmu tě sebou a odvedu pryč. 
Ode všech temnot a vysokejch zdí, 
Od všeho strachu co v ulicích spí. 
Já prošel sem pamětí kdekterej kout, 
A viděl jen smutek jak pýchu se dmout. 
A chtěl bych zapomenout, 
na všechny ty zákazy vjezdu který jsou, 
rozsetý, po celý telegraph road.



Robert Křesťan

Žádné komentáře: